Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Každá cesta má svůj cíl

Občas se stane, že se setkáme s něčím, čemu nerozumíme a nebo si to neumíme vysvětlit. Stává se to často, leč málokdo tomu hodlá uvěřit.

 

Dlouze táhnoucí se vlnka. Silnice do stanice nebe, silnice za poznáním, tam, kde v dálce očekávali jsme svůj cíl. Druhý den na cestě. Horko nás div neskolilo. Klimatizace? Ta byla jen na ozdobu. Náš věrný, rudý drak, byl rád, že ještě vůbec jel, natož abychom po něm chtěli nějaké vymoženosti doby.

„Kdy už tam budeme?“

„Copak já vím. Počkej a uvidíš.“

Gustav nervózně převaloval vyhaslou cigaretu v puse. Už se nemohl dočkat. Bylo to na něm vidět. Pocity únavy nabourávaly naši euforii z toho, že jsme se konečně odhodlali vypadnout z města ven, něco málo si užít volna. Prázdniny v plném proudu, dva výtečníci na cestě.

Náš cíl? Vypadnout hodně daleko od ruchu města. K jezeru, kde jsme byli jako malý kluci na výletě se školou, k jezeru, jehož jméno, jsme už dávno zapomněli. Taková ta stará, dobrá akce, kdy si sbalíte jen to nejnutnější, nakoupíte něco málo jídla a hned do akce.

Za celou dobu od našeho výjezdu jsem spal sotva pět hodin. Gustav neměl řidičák, takže důvod je jasně daný.

„Tak sakra, kdy už tam budeme?“

„Mlč a kochej se přírodou ty nedočkavče. Kdo tě má furt poslouchat?“

Něco málo si zamumlal pod vousy a koukal dál před sebe.

„Hele stopařka, vezmeme ji?“

„Kde?“

Pátravě jsem hleděl do dálky před sebe a nic jsem pořádně neviděl (když nevidíte do dálky, nezapomínejte si brýle doma na botníku).

„No támhle, blbe, jak je ta zastávka.“

Další můj pokus zaostřit svůj chatrný zrak a hle, fakt že jo.

„Okay brzdím.“

Auto s těžkým skřípěním zabrzdilo těsně vedle plechové zastávky. A tam stála ona. Naše víla.

Stáhl jsem okénko, usmál se. Dívka se na nás a to zejména na naše lehce prorezavělé auto podívala s mírným despektem.

„Zdravím, nechceš někam hodit?“

„A kam jedete?“

„Kam? Pořád rovně, tam, kam nás kola dovezou.“

„Jedu do Klatov, tak jestli máte cestu.“

Gustav překypující  aktivitou, vylezl z auta a hned začal její batoh ládovat do kufru.

„Jasně že vezmem, žádný problém. Já jsem Gustav, a tenhle vlasatej prcek je Marek.“

Bylo vidět, že se jí vytratila prvotní prchlivost a ochotně si sedla dozadu.

„No a já jsem Petra. Nemáte někdo cigaretu?“

Ochotně jsem ji nabídl jednu svou a Gustav hned jako správný gentleman tasil zapalovač.

„A vy fakt nevíte, kam jedete?“

„No vážně, jsme takový poutníci životem bez cíle.“

„To z ní na mě až moc filozoficky kluci, neblbněte, mám prázdniny.“

Ta trapná chvíle ticha. Trvala dobrých dvacet minut.

„A ty teda jedeš domů, nebo kam tě vítr vane?“

Petra jen pokývala hlavou, vypustila z nosu modravý dým a koukala dále mlčky z okna.

Gustav se nejistě rozhlédl a naklonil se ke mě.

„Ty Marku není nějaká divná?“

„Proč?“

„No já ti nevím, mlčí, kouká...Nezdá se mi to.“

„Né já jsem opravdu v pohodě kluci, jen nemám náladu si povídat, mám toho za sebou už strašně moc.“

Čeho může mít, tak strašně moc? Nebo se jí snad nelíbíme? Co když si myslí, že jsme nějací úchylové?

„Hele nemáš žízeň?“

„Ne díky, já už nemusím pít.“

Gustav už začínal koukat opravdu divně. Úplně jsem mu četl myšlenky. Co jsme si to posadili proboha do auta?

Slunce se začínalo dávat na ústup a měsíc se pomalu, ale jistě těšil na  to, jak ho vystřídá ve službě. Krásný západ slunce. Cesta se vlekla, ale bylo to fajn.

„Hele za chvíli bude odbočka na Klatovy, řekni mi, až budeš chtít zastavit.“

„Až ti řeknu, tak zastav.“

Teda, že jsem si myslel ledacos, ale ta holka je opravdu divná. Gustav patrně rezignoval na navázání konverzace a tak si popíjel vedle mě pivo a občas stihl nakukovat na zadní sedadlo, jestli Petra vůbec funguje jako člověk.

„Marku zastav!“

Dupl jsem na brzdu, až auto zaskřípalo.

„Tady chceš vystoupit? Však jsme uprostřed lesa, kam odtud chceš jít?“

„No už nechte na mě kluci.“

Poprvé za celou cestu se usmála, a tak rychle jak jsme ji poznali i zmizela.

Nastartoval jsem a vyrazil dál.

„Teda Marku ti povím, tohle bylo hodně divný.“

„Ále jen nepovídej. Tak to byla nemluvka no.“

„No když myslíš. Zapni rádio, aspoň zvedneme náladu.“

Zapnul jsem ten chatrný přístroj a na plný plyn jsem zmizel z dohledu.

 

Auto jelo rychle jako čert, krajina se zahalila do noci a tak jsme si ani nestihli všimnout, že opodál u cesty byl kamenný křížek, na kterém bylo psáno, že zde před deseti lety tragicky zahynula studentka Petra Přibylová, kterou během nočního stopování přejel kamion. Život je holt občas svérázný a překvapivý. Nikdy nevíme, co nás během něj potká a to je to, oč tu běží.             

 

Autor: Michal Sabó | pondělí 3.8.2015 16:09 | karma článku: 9,47 | přečteno: 258x
  • Další články autora

Michal Sabó

Ať shoří zlý Izrael! Spása pro Palestinu? Legie českých umělců!

S rozvinutým transparentem s nápisem „Artists for ceasefire“ zahájili čeští umělci boj za práva Palestiny. Jsou k smíchu, patří na psychiatrii a nebo mají náš respekt?

2.4.2024 v 6:39 | Karma: 36,17 | Přečteno: 947x | Diskuse| Politika

Michal Sabó

Nechte nám Mrazíka! Proč Češi stále milují Rusko a staré časy?

Česká veřejnost je rozdělena na dvě poloviny. Jedna podporuje Ukrajinu, druhá si stojí za Ruskem. Co vede lidi k hájení tyranie?

29.3.2024 v 6:45 | Karma: 40,92 | Přečteno: 7390x | Diskuse| Politika

Michal Sabó

Rudá záře nad Moskvou aneb mají teroristi právo na soucit?

Útok v Rusku, při němž útočníci v koncertním sále na okraji Moskvy v pátek zabili nejméně 133 lidí a mnoho dalších zranili, nám nastavil zrcadlo. Máme Rusko litovat?

26.3.2024 v 7:13 | Karma: 36,87 | Přečteno: 2419x | Diskuse| Politika

Michal Sabó

Češi zaútočili na Rusko! Novoroční vtip nebo se máme bát?

Ruská demagogie je kouzelná. Pouze ona si dokáže vymyslet ty nejšílenější scénáře. Třeba ten, že ČR může za útok na ruský Belgorod.

2.1.2024 v 5:27 | Karma: 27,72 | Přečteno: 674x | Diskuse| Politika

Michal Sabó

A prezident sliboval a sliboval…

Stejně jako každý rok, i letos nám novoroční poledne zpestřil projev prezidenta. Co nám přinesl? Jak k nám promlouval? Nemáme se bát?

1.1.2024 v 14:07 | Karma: 36,87 | Přečteno: 9524x | Diskuse| Politika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

OBRAZEM: Při stavbě metra prorazili sklep. Radost měli i archeologové

27. dubna 2024  19:06

9. května uplyne padesát let od zahájení provozu pražského metra. Na spuštění nevzpomínají jen...

Situace na frontě se zhoršuje, řekl šéf ukrajinské armády. Rusko postoupilo

27. dubna 2024  17:50

Sledujeme online Operační i strategická situace ukrajinských vojsk na frontě se má sklon zhoršovat. Velitel...

Sokoly povede dosavadní místostarosta Martin Chlumský, rozhodl výbor

27. dubna 2024  17:35

Do čela České obce sokolské (ČOS) zvolil výbor Sokola podle očekávání dosavadního prvního...

Triumf českých středoškoláků. Zvítězili v soutěži NASA s návrhem dálkové opravy družic

27. dubna 2024  17:21

Pětice českých středoškoláků uspěla ve finále prestižní mezinárodní soutěže Conrad Challenge v...

Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat

Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...

  • Počet článků 156
  • Celková karma 37,98
  • Průměrná čtenost 1692x
Občas si připadám jako jednooký král mezi slepci. Nepochopený, leč stále nad vodou, neb jde přeci jen o tu jízdu, co nazývá se život.

Seznam rubrik